דף הבית
אודותיי
יעוץ וטיפול
רפואת תדרים
תחזיות
מאמרים
קורסים וסדנאות
ממליצים
מדיה
פורומים
צור קשר


 
דף הבית >> מאמרים >> הורים, ילדים וגלגל המזלות

 

הורים ילדים וגלגל המזלות
מאת: דניאל רועה אסטרולוג והילר

 

 


21.3-20.4
טלה

טלה: מזל אש הפותח את גלגל המזלות וממזלות היוזמה, שליט המזל מרס. הטלה בא לעולם לפרוץ קדימה,ליצור, להביע את עצמו. הטלאים נלחמים כי הם צריכים לשרוד!. והמלחמה יכולה ללבוש כל צורה. דבר נוסף הדוחף את הטלה הוא כעס שברוב המקרים נובע מחוסר צדק שנעשה לו או לקרובים אליו ואז הוא יוצא למלחמות צדק.הטלה ישיר, עובד בעיקר מהבטן ולכן הוא אמיתי, יצרי, עצמאי,מיני, כן,אמיץ,תחרותי יצירתי, הישרדותי ולומד להילחם בעל כורחו. אין לו את הלוקסוס להתחשב יותר מדי באחר כי הוא בונה את האגו שלו. יצירתיות הטלה נובעת ממקום שאם לא יצור פשוט ימות או כמו אותו זירעון...פשוט יעלם ולכן הוא טוטאלי. ואם בילדים עסקינן, ילד טלה הכי אמיתי שאפשר, מחובר לעצמו, נלחם על תשומת הלב מההורים והסביבה, לומד לבטא את עצמו בכל דרך אפשרית בחיוב או בשלילה, ואמן בנשמתו. להורים מומלץ ללמד את הילד שיתוף פעולה ולאפשר לו דרכים לביטוי אישי דרך אמנות,ספורט ואמנויות לחימה לפריקת האנרגיה, למרות שיש גם טלאים יותר רגועים באופיים.חשוב ללמד את הטלה הקטן להלחם ממקום נכון,לא על כל דבר ולא עם כל מי שלא מסכים אתו. כשהטלה אוהב זה עד הסוף וללא פשרות ויחד עם זאת צריך עצמאות. הורים קחו זאת בחשבון.
ילדות טלה במיוחד מרגישות שהם שוות לבנים ואפילו עולות עליהם ויתחרו על מקומן בכל מסגרת.
מכוון שהטלה קשור לאנרגיה מתפרצת, חלקם הגדול לא יודעים לשמר אותה לאורך זמן ורובם יפעלו בפולסים, חזק, מהר ועכשיו ולכן טוב ללמדם לדחות סיפוקים ולהתמיד.כילדים ומבוגרים הם פורצי דרך ויזמים ומשאירים לאחרים להמשיך את מה שהשיגו. האזורים הרגישים של הטלה הם הראש ולכן תראו הרבה ילדים ממזל טלה עם פלסטר על הראש, ובלוטת האדרנל.

* לדיוק מרבי יש להתייחס לכלל המפה האסטרולוגית.


 
  חזור לדף הבית

21.4-20.5

שור 
מזל שור הוא מזל אדמה השייך למזלות הקבועים והמזל השני בגלגל המזלות. שליטת המזל היא ונוס.
השור במהותו (אם נתעלם לרגע משאר ההשפעות שיש לאדם במפה האסטרולוגית)כמזל אדמה עוסק בחומר, בארציות, במשאבים החומריים והלא חומריים. השור תופס בהבנתו שאם יש לו המון משאבים אז הוא בעל ערך, בטחונו מתחזק וערכו העצמי עולה. השור הוא המזל הכי יציב בגלגל המזלות ואחד החזקים , זהו מזל העסוק בהישרדות,עקשן, רכושן,עשיר במשאבים פנימיים וחיצוניים, שואף להנציח כל דבר ולכן קשה לו עם טרנספורמציות ושינויים בחייו. זהו מזל עצמאי מאוד, כישרוני ביותר, עם חושים חדים מאוד, אוהב את החיים הטובים, מחובר ליופי הרמוניה ואהבה בכל נשמתו.השור מאוד חושני ומיני,
ילדים במזל שור יהיו בדרך כלל ילדים מאוד יפים או לפחות אסתטיים במראה ויגלו משיכה לתחום היופי האסתטיקה והאמנות.השוורים בעלי אופי שקט אך עקשניים ביותר ועם קצב משלהם, וחס וחלילה אל תאיצו בהם כי הם יהפכו לשור הזועם.
יש לתת להם עצמאות ויותר מכך למרות שהם אוהבי חברה הם אוהבים בעיקר את השקט ופינה משל עצמם . למרות חוסנם הגופני השוורים עלולים מדי פעם לגלות עצלות ולכן יש לעודד אותם לעשייה בעיקר דרך פעילות גופנית. תחומי עניין שעשויים למצוא חן בעיניהם הם מוזיקה , יש להם קול ערב במיוחד וגישה טובה לכל נושא ההרמוניה. כמו כן חוש האסטטיקה והיופי יכול למשוך אותם לכיוון
הציור והפיסול שמחבר אותם לחומר. חשוב שהמקום שהם שוהים יהיה נקי אסתטי ובעיקר יפה אחרת הם יהיו בחוסר שקט נפשי. אלו ילדים שאוהבים לשהות בטבע קרוב לאדמה.השוורים טריטוריאליים ולא אוהבים לחלוק במה שיש להם ולכן רצוי לא להכריח אלא להסביר.הם אוהבים אוכל טוב ובעיקר מתוק אז ראו הוזהרתם. חשוב להסביר ולתמוך בכל תהליך של סיומים בעיקר אם מה שהיה עד עכשיו היה חיובי עבורם כמו מעבר דירה, בית ספר, עיר, מעבר לחדר אחר וכל שינוי אפשרי.אזור רגיש אצלם הוא הצוואר,הגרון,והכליות.

* לדיוק מרבי יש להתייחס לכלל המפה האסטרולוגית.


 

  חזור לדף הבית
 
21.5-21.6

תאומים  
מזל תאומים השלישי בגלגל המזלות, הוא מזל מיסוד האוויר השייך למזלות המשתנים.שליט מזל תאומים הוא כוכב מרקורי.תאומים עוסק בהתמצאות בעולם כלומר ביכולת " לאסוף מידע " בזיהוי המידע ונתינת תבנית ושם למידע על מנת שנוכל כולנו לשלוט ולהסתגל לסביבה שלנו. עצם זה שיש הגיון לכל דבר וחוקיות לכל תופעה מאפשר לנו ולבני תאומים ביטחון ושליטה על הסביבה ועל חיינו בכלל. על מנת להגיע לאינפורמציה ולהבין אותה יש צורך לחקור ולתקשר עם הסביבה ולכן תאומים הוא מזל התקשורת כמו כן, הם מסמלים וקשורים באסטרולוגיה לשפה, מחשבה, תנועה,תחבורה, לימודים, חברות, מהירות והתעדכנות, מודרניזציה, עיתונות, ומכיוון שאינפורמציה מגיעה אלינו דרך החושים תאומים קשורים לחמשת החושים. המאפיין את התאומים הוא סקרנות, אינטליגנציה גבוה והגיון בריא, צורך בגירויים מנטאליים, משיכה לכל מה שחדש ואופנתי, תקשורת לסוגיה,ילד נצחי. ואם בילדים עסקינן. ילדים בני מזל תאומים הם צרכנים כמעט כפייתית של תקשורת כמו תקשורת סלולארית, טלוויזיה ומחשבים, וכל "צעצוע אלקטרוני" חדש שיוצא לשוק הם יהיו הראשונים להשיג אותו, ובעקבות כך הם יוצרים אופנה ומושפעים ממנה.הזריזות והסקרנות הם מסימני ההיכר שלהם. קשה להם עם איטיות ו"כבדות" אלו ילדים שלומדים בעיקר מהסביבה ומהחברים ופחות לומדים ומזדהים עם הערכים של ההורים והבית. הם זקוקים להרבה חברים, אוהבים להיות בזוגיות ובאותו זמן להיות בקשר עם ידידים מבני המין השני ולא יסבלו רכושנות וקנאה. תאומים מסוגלים להשתלט על כל חומר וללמוד אותו במהירות אך הם בדרך כלל לא מהתלמידים "החרשנים" וגם נוטים להשתעמם מהר. מומלץ כהורים לחבר אותם לפעילות גופנית כדי שיאזנו את הפעילות השכלית המואצת שלהם ולהרפות את מערכת העצבים הנוטה לעומס ייתר מה שגורם לפטפטנות ייתר ולרכלנות. כתיבה היא אחד מהכישרונות של התאומים המאפשר להם להפנות את המיקוד פנימה ולהתחבר לעולם הפנימי שלהם. האזורים הרגישים הם הריאות ומערכת הנשימה, מערכת העצבים, תנועה והמערכת המוטורית.

* לדיוק מרבי יש להתייחס לכלל המפה האסטרולוגית.

 

 

חזור לדף הבית

 
22.6-22.7

סרטן 

מזל סרטן הוא המזל הרביעי בגלגל המזלות, מזל מים השייך למזלות היוזמה. שליט מזל סרטן הוא הירח.
הסרטן במהותו עוסק בתהליכי גדילה ועיצוב האגו, בזהות האישית והקבוצתית, בהסתכלות על החיים מפריזמה אישית ולכן גם הוא מאוד רגשי ועסוק ברגשותיו. כמו הירח שמשתנה בכל רגע כך עולמו הפנימי של בן מזל סרטן משתנה באופן מחזורי ומכאן הקשר של סרטן למחזורי החיים, לנשיות ולרחם, להריונות ולידות,אמהות, לתינוקות, וכמו תינוק הזקוק להגנה וחום כך גם בני מזל סרטן זקוקים לחום, אהבה, ביטחון, פינוק, ליחס אישי אימהי ואינטימי, לצורך להיות מוזנים, למצבי רוח של צחוק מתגלגל ובכי וטווח רגשות נרחב, לנזקקות,למשפחתיות ונוסטלגיה, ובעיקר לבית חם ואוהב, חלקם הגדול יודע גם להעניק את כל זה. ילדים סרטניים לומדים איך להתמודד עם טווח רגשותיהם יותר משאר הילדים, כשטוב להם מבפנים אז הם חמים נדיבים ובעיקר הם יחייכו מאוזן לאוזן ותשמעו צחוק מתגלגל שידביק את הסביבה. אך כשלא טוב להם בפנים הם עלולים להיסגר בתוך הקליפה הסרטנית שלהם עד שיפנימו את כל רגשותיהם, יטו למצבי רוח ובעיקר יתגוננו כלפי הסביבה. כל אדם עם גישה אימהית ורגישות יצליח לתקשר איתם בצורה טובה ואולי לחדור לעולמם הפנימי. מכיוון שסרטנים קשורים לתהליכים וקצב הם יעשו כל דבר בזמן שיתאים להם אך הם עלולים " להיתקע ברחם " מעל ומעבר ולא לרצות להתבגר, להיות תלותי ובכייני באופן מוגזם, וכאן נדרש המון אהבה אמפטיה וסבלנות על מנת לעזור להם להתבגר ובעיקר לא לגעור בהם כי הם יסתגרו עוד יותר.הם סופר רגישים גם לאחרים ויכולים לגלות יחסי חברות לאורך זמן.הקשר לאימא בדרך כלל חזק יותר גם על חשבון בני הזוג.הצורך בשייכות גבוה מאוד ולכן הם יזדהו עם הבית והמשפחה, הכיתה, הקבוצה, בית הספר והמדינה.הם מאוד מוכשרים בצילום, ניהול כספים, בישול ואומנות ודאגה לילדים חלשים ונזקקים ,מטפלים וגננות, נדל"ן, ובטחון. סביבת המגורים חשובים להם מאוד ומוסיפים בעטחון במיוחד חדרי ילדים. אזורים רגישים של הסרטנים : אזור הבטן ואיברים פנימיים,חזה, ובגלל החיבור החזק לרגשות הם עלולים לפתח תסמין פסיכוסומאטי , הצורך להיות מוזנים עלול לחבר אותם לאוכל על מנת למלא חסכים ולהרגיש ביטחון.

* לדיוק מרבי יש להתייחס לכלל המפה האסטרולוגית. 

 

 

 

חזור לדף הבית

 
23.7-22.8

אריה 

מזל אריה החמישי בגלגל הינו מזל אש השייך למזלות הקבועים והשמש שליט המזל. מהות האריה הוא החיים, יצירה, והצורך להשאיר משהו אחריו לדורות הבאים ורצוי שיהיה איכותי ומרשים. כמו השמש גם האריה צריך להיות במרכז ולזרוח על הסביבה, לתת חיים, להשפיע ולהנהיג, כמו שהשמש הוא מרכז הגלקסיה כך השמש באסטרולוגיה מרכז האדם ומשפיע על החוסן הגופני והנפשי על האישיות והאני .האריה קשור ליצירתיות, לדרמה, למימוש עצמי, לביטחון עצמי, ולאהבה. זהו מזל מרשים בדרך כלל האוהב להיות במרכז העניינים ואת החיים הטובים, מנהיג מלידה, יש בו את היכולת להיות ילד ולהשתעשע ויוצר קשר טוב עם ילדים. ואם בילדים עסקינן ילדים ממזל אריה הם נסיכים ומלכים קטנים ומתנהגים בהתאם, רוצים את הבמה ויודעים לתפוס מקום, אחים עלולים לקנא ולהרגיש שהאריות תופסים להם את כל תשומת הלב. הם באים עם תחושה של נבחרות בכלל ובמשפחה בפרט דבר שיכול ליצור יחס עוין של שאר האחים והילדים. הם מנהיגים מלידה ובדרך כלל יגידו לילדים האחרים מה לעשות ויכולים להיות שתלטניים ורודנים. הם רגישים מאוד ודרמטיים אך בגלל האגוצנטריות שלהם הם לא תמיד יבינו את הכעס של הסביבה כלפיהם ולכן יש ללמד אותם להסתכל לא רק על עצמם. הם מאוד יצירתיים ויעדיפו לעסוק באומנות ובעיקר אומנויות הבמה, ספורט, הדרכה ניהול וארגון,הנהגה. אריה אוהב יחס אישי ותשומת לב ויודע בדרך כלל להחזיר את אותו יחס ואפילו יותר...לנתיניו. בנות אריה מאוד מרשימות ויציבו רף גבוה לבני זוגן שיהיה לפחות כמו אבא שלהן. האזורים הרגישים של האריות הם הלב, הגב, ומחזור הדם.

* לדיוק מרבי יש להתייחס לכלל המפה האסטרולוגית.


 

 

חזור לדף הבית

 
23.8-22.9

בתולה 

מזל בתולה הוא השישי בגלגל מיסוד האדמה ושייך לקבוצת המזלות המשתנים. שליט המזל מרקורי. מהות הבתולה הוא לשפר וליעל כל דבר עד להבאתו למושלמות, לתחזק את הסביבה ואת גופו ולכן מקשרים אותו לבריאות. הוא לוקח ידע גולמי והופך את הידע לשיטה מדויקת המשתכללת ללא סוף. היכולת לשלוט על החיים ע"י ידע ולהבין את הסביבה והתנהלות הדברים נותן לבתולה ביטחון. ולכן בתולות פוחדים פחד מוות מאיבוד שליטה. זהו מזל חרוץ, דייקן, אינטליגנטי, בעל כושר עבודה פנומנאלי, מתוחכם, מעודן, מהיר, שיטתי, שכלתני, דאגן, " פריק קונטרול", מתקדם, אנליטי,
אוהב לעזור, אידיאליסט. ילדים ממזל בתולה פעלתנים ביותר ובדומה לתאומים צריכים גירויים מנטאליים כל הזמן. בגלל הצורך בהתעסקות בפרטים צריך להדריך אותם להסתכל לא רק על העצים אלא גם על כל היער כדי למנוע בלבול. חשוב שיתחברו לפעילות גופנית על מנת לאזן את האנרגיה המנטאלית והמתח העצבי הגבוהים וליצור רגיעה. אלו ילדים עם יכולות ריפוי ומומלץ לפתח את התחום הזה גם לאיזון עבור עצמם. הנטייה למושלמות ולחיפוש המושלם באדם ובכל דבר עלול לגרום לאכזבה ולחוסר יכולת לקבל את עצמם ואת האחרים ולכן חשוב להסביר שמושלמות הוא שאיפה ולא מצב נתון בהכרח. חשוב להבין את הצורך בהיגיינה ובניקיון לביטחון הרגשי שלהם גם אם זה בא באופן אובססיבי. לאפשר להם לפתח את המיומנויות והחוש הטכני שלהם ולאזן בין מוח ימין לשמאל כלומר לסמוך יותר על האינטואיציה ולא רק על ההיגיון . אזור רגיש : מערכת העצבים, ריאות, ידיים, מעיים.

* לדיוק מרבי יש להתייחס לכלל המפה האסטרולוגית.

 

 

 

 

 

חזור לדף הבית


23.9-23.10

מאזניים 
מזל מאזניים הוא השביעי בגלגל מיסוד האוויר, ושייך לקבוצת מזלות היוזמה, שליט המזל ונוס.
מהות המאזניים הוא ליצור מתוך שיתוף, הרמוניה, ואיזון . הוא מתחיל את החצי העליון של הגלגל שבו האדם עסוק לא רק בעצמו אלא גם בזולת. בני מאזניים מבינים שעל מנת להתחזק ולהשתפר הם חייבים להתחבר לאחר כדי להרחיב את יכולותיהם ולכן ההסתכלות הטבעית והראשונית הוא כלפי הזולת עד שהם שבעים ואז כמו נדנדה הם חוזרים לעצמם כדי לאזן את עצמם...מילה האהובה על בני מזל מאזניים וככה הם נעים עד אשר הם נמצאים באיזון מקסימאלי. המאזניים קשורים, למערכות יחסים,זוגיות, רומנטיקה, דיפלומטיה,משפט וצדק, איזון בכלל, יעוץ וגישור, טוב טעם, עיצוב,יופי ואסטטיקה הנותנים להם איזון פנימי וחיצוני. האתגר של המאזניים הוא "איך לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה", כלומר הצורך לבחור בין כל כך הרבה דברים דבר אחד. זהו מזל אינטליגנטי ביותר,פתוח,אוהב אנשים, בעל חושים אסטטיים ומעודנים. כשמדובר בילדים האתגר עבורם הוא איך להישאר חברותיים ופתוחים בלי להיגרר אחר ילדים אחרים ולטפח את הערך העצמי שלהם, הווכחנות והצורך להיות סנגור של אחרים...בגלל הצורך להצדיק את הצד השני ואת החלש, הקושי לקבל החלטות מהירות מבלי להתלבט זמן רב,והקושי להתעסק עם הכיעור של החיים. מלבד זאת אלו ילדים חכמים מאוד ובעלי אופי נוח ומתחשב בדרך כלל.
הם מאוד רומנטיים אך יחד עם זאת לא קנאים ורכושנים כלפי בני זוג. אזורים רגישים אצל המאזניים הוא הכליות ומערכת השתן, בעיות עם סוכר בדם, ואנמיה.

* לדיוק מרבי יש להתייחס לכלל המפה האסטרולוגית.

 

 

 

חזור לדף הבית

 
24.10-21.11

עקרב 

מזל עקרב הוא השמיני בגלגל מיסוד המים, ושייך לקבוצת מזלות הקבועים,שליט המזל כוכב פלוטו.
מהות העקרב הוא טרנספורמציה ולכן כמו עוף החול הוא קם לתחייה ובונה עצמו כל פעם מחדש וכדי לבנות הוא חייב להרוס מהיסוד את מה שהיה קודם על מנת לבנות מחדש ואחר לגמרי ולכן קשור למוות ולתחייה מחדש. העקרב שואף להבין את יסוד הבריאה ולכן לא ינוח ולא ישקוט עד שיגיע לתחתית כל דבר. העקרב מסמל כוח ועוצמה המאפשרים לו להרגיש בטחון רגשי . העקרב קשור לאינטימיות,למעמקים,לפסיכולוגיה, מין, כסף, מחקר, ביטחון, מודיעין, רגשות עמוקים, אהבה ללא גבולות ויצרים חזקים,משברים,אומץ,כוח רצון,תקיפות ושליטה עצמית,מופנמות, תת מודע, מגנטיות, חוזק, מיסטיקה, פשע, מוות, מלחמות, פעולות בקנה מידע גדול. ילד עקרב בעל יכולת להבין ולקרוא אנשים כמו ספר פתוח, בעל יכולות פסיכולוגיות כבר בגיל צעיר, רגיש, בעל אנרגיות בלתי נדלות, צריך להיות מעורב בכל מה שקורה גם אם זה מאחורי הקלעים, יכולת ניהול וארגון. יחד עם זאת לא נפתח בקלות ולא לכל אחד, צורך להתמודד עם פחד נטישה,חשדן יעשה הרבה מבחנים לסובבים אותו עד שייתן אמון,נוטר טינה. מגיע מהר למיצוי, אינטנסיבי, אובססיבי. השיעור המרכזי של עקרב ובעיקר של ילד עקרב הוא ללמוד על עוצמה וערך עצמי ולהשתמש נכון בעוצמות ובכוחות האדירים שלו אחרי שנכסף והגיע אליהם במינימום מניפולציות, ללמוד להתמודד עם משברים וקשיים כדי להתחזק כל פעם מחדש,קנאה ורכושנות. האזורים הרגישים של העקרב הם איברי המין והרבייה וההפרשה.

* לדיוק מרבי יש להתייחס לכלל המפה האסטרולוגית.

 

 

 

חזור לדף הבית

 


22.11-21.12

קשת 

מזל קשת הוא התשיעי בגלגל מיסוד האש ושייך לקבוצת המשתנים, שליט המזל הוא כוכב יופיטר. מהות הקשת הוא חיפוש והתחברות לאמת מתוך שאיפה לחופש והבנת הפוטנציאל של החיים. הקשת שואף כל הזמן להבין את המציאות ע"י זה שהוא מרחיב כל הזמן את הגבולות הקיימים תוך חתירה לאמת.כשהגיע לאמת ישאף גם להפיץ אותה ולכן מזל קשת קשור למורים,פילוסופיה, למורים רוחניים, השכלה, דת ואמונה,צדק ומשפט, הפצה בכל תחום, ומו"לים,חשיבה מופשטת ומוח ימין. הקשת מסומל ע"י הקנטאור שהוא יצור מיתולוגי שחציו העליון אדם וחציו התחתון סוס כלומר הקשת משלב את הרוח עם החומר, את המתורבת עם הפראי, ואת האדם עם החיה ולכן החיבור הטבעי לטבע, מרחבים, ספורט, חיות, אוטנטיות,מסעות,תרבויות עתיקות ואנתרופולוגיה. ילדים ממזל קשת הם ילדים שמחים ואופטימיים מטבעם וחייבים לפעול מתוך חופש ומתחברים ברובם למרחבים,טבע,חיות, וטיולים. מכיוון שהם שואפים לחופש ואמת הם עלולים להיות חסרי טאקט ולהטיח את האמת ישר בפרצוף אם בגלל נאיביות או כסלידה משקרנים. אך הם גם עלולים לעשות רציונליזציה למציאות ולעוות את המציאות כך שתתאים להם . בגלל הצורך הרב בחופש ותפישה שונה יקשה על חלקם להתמיד ולהתחייב למסגרת לימודית בילדותם בעיקר כזו שלא מדברת אליהם אך בבגרותם הם יהיו תלמידים מצטיינים בגלל שילמדו מה שמעניין אותם מתוך החוויה פנימית ויצליחו יותר לאזן בין מח ימין ושמאל כלומר החלק האינטואיטיבי והרציונאלי. להורים מומלץ לחבר אותם לחיות בעיקר סוסים וכלבים, לאפשר להם גבולות רחבים יותר, חיבור לספורט , והצורך לחנך לפתיחות על מנת שלא יהיו קיצוניים בדעותיהם.רגישות קיימת באגן,ירכיים,כבד,טחול.

* לדיוק מרבי יש להתייחס לכלל המפה האסטרולוגית.

 

 

 

 

חזור לדף הבית

 
22.12-20.1

גדי 


מזל גדי הוא העשירי בגלגל מיסוד האדמה, ושייך לקבוצת היוזמה.שליט המזל הוא כוכב שבתאי.הגדי במהותו עוסק בבניית חברה על סמך ערכים, עקרונות, כללים וחוקים שעובדים בשטח ושהוכיחו עצמם המאפשרים לו להזדהות עמם. כל דבר "חדש" עלול במידה מסוימת לערער את ביטחונו מכיוון שהגדי עוסק במיסוד של מסגרות וכל דבר חדש מערער את המסגרת ולכן הוא מזוהה כמזל וכאנרגיה שמרנית השואפת ליציבות. הגדי קשור לחוק ומוסר הבא להגן על יציבות שלטון ומשטר וקשור לפוליטיקה ופוליטיקאים, ממסד, חינוך והוראה,רפואה קונבנציונאלית ומדע, דת, ערכים משפחתיים, משמעת וסמכות. הגדי שאפתן,הישגי וסבלני מטבעו ולכן מזוהה עם שאיפה למעמד חברתי וסטאטוס גבוה, עבודה וקריירה. זהו מזל חזק המסוגל לעמוד בקשיים ואתגרים וכמו עז ההרים לא יעצור עד שיגיע לפסגת ההר. הגדי קשור גם לנדל"ן, לאבנים, גיאולוגיה ולכל תהליך של התחשלות והתקשות בטבע. ילדים בני מזל גדי נולדים בוגרים שלא לומר "זקנים" אך מצעירים ומשביחים כמו יין טוב עם השנים. הם אחראים ורציניים ברובם ומשבעים לאחריות וסמכות. הם יהיו אלו שייקחו על עצמם תפקידים של ועדי כיתה ואחריות שלפעמים תהיה גדולה עליהם בכמה מידות העיקר שיתייחסו אליהם ברצינות ולא יזלזלו בהם. הם מתבגרים מהר ובדרך כלל בכורים או שיהיו אלו שידאגו להוריהם בזקנתם. רצוי לאזן את האחריות עם הילד שבהם על מנת לא לדלג על הילדות. לגדיים יש נטייה להדחיק רגשות כי הם "צריכים לתפקד בכל מצב" ולכן חשוב לאפשר להם לבטא את רגשותיהם כילדים לטובת התפתחותם הרגשית. בגלל המשיכה לאנשים בוגרים ומבוגרים וסמכויות רצוי שיהיו גם עם ילדים בגילם, ללמדם לקבל חולשות ולפתח יחס אישי לזולת.האזורים הרגישים של הגדיים הם, העצמות והשלד, העור, שיניים, ונטייה לדיכאון.

* לדיוק מרבי יש להתייחס לכלל המפה האסטרולוגית.

 

 

 

חזור לדף הבית


21.1-18.2
 

דלי 


מזל דלי הוא האחד עשר בגלגל מיסוד האוויר, ושייך לקבוצת הקבועים. שליט המזל הוא כוכב אורנוס.
הדלי במהותו מגייס את היצירתיות שבו לטובת הקבוצה והכלל. שואף ליצור חברה מתקדמת ובעלת ערכים מתקדמים ומתוחכמים. הדלי בעל ראיה רחבה ואובייקטיבית המאפשרת לו לראות את כל הפגמים במציאות "ולהתנתק" משיקולים לא ענייניים או רגשניים שיכולים להפריע לחשיבה המפותחת, המקורית ולעיתים גם גאונית. הדליים בדרך כלל למרות התדמית המבדלת שלהם הם אוהבי אדם וחברה, מרדניים, פורצי דרך, ויצירתיים,ויוצאי דופן. הדלי קשור למדע,טכנולוגיה, תקשורת, אלקטרוניקה, חלל, מחשבים ואינטרנט, אסטרולוגיה,חקר המוח, מהפכות חברתיות, פעילויות חברתיות וקבוצתיות, פעילות קהילתית וקולקטיבית, קיבוץ, גלובליזציה. ילדים ממזל דלי בדרך כלל יהיו בעלי אינטליגנציה גבוהה מעל הממוצע כאשר חלקם יהיו בעלי כישורים יוצאי דופן ואפילו גאונות בעיקר בתחום המדעי אבל לא רק. האתגר העיקרי שלהם הוא איך לקבל את היכולות מבלי להרגיש "חריג" אלא מיוחד, ליצור איזון כמה שאפשר בין האינטליגנציה השכלית המפותחת לבין האינטליגנציה הרגשית שהיא לא פחות חשובה. לאפשר לילד חיי חברה פעילים ולא רק לעשות דברים "רציניים ומתקדמים", לחנך לערך עצמי אבל לא לשחצנות אלא צניעות בעיקר כלפי מי שלא מהיר וחכם כמוהו.מומלץ לחבר את הילד לפעילויות פיזיות ומקרקעות אשר יאזנו את האנרגיות המנטאליות. ילד ממזל דלי אוהב בדרך כלל חיי חברה וישאף לארגן לו "חברה" סגורה יותר של ילדים שאוהבים תחביבים דומים לשלו כמו טיסנאות, מחשבים, או אסטרונומיה. יהיו גם כאלה שיתחברו גם לפעילויות פשוטות יותר העיקר הקשר החברי. הדליים לא עושים חיים קלים למערכת החינוך הקונבנציונאלית כי הם נוטים להשתעמם בקלות ולמרוד בסמכויות שלא מספיק מתוחכמות ומהוות אתגר עבורם זקוקים למרחב מחיה גדול וחופש.מבחינה גופנית הדלי קשור למחזור הדם, קרסוליים, ולמוח ולנפש.

* לדיוק מרבי יש להתייחס לכלל המפה האסטרולוגית.

 

 

 

 

חזור לדף הבית


19.2-20.3

דגים 


מזל דגים הוא השניים עשר והאחרון בגלגל המזלות ולכן הוא בעצם מכיל את כל שאר המזלות שלפניו מבחינת ההתקדמות הבנת החיים, התכנים, והמורכבות שלו שמוביל להארה בסופו של דבר. כמו שמסמל את הסוף בגלגל המזלות הוא גם ההתחלה בגלל החיבור שלו לטלה שמתחיל את הגלגל ומחזוריות חדשה. הדגים שייך למזלות המים ולקבוצת המשתנים, שליט המזל נפטון. נפטון שמסמל את אל האוקיינוסים והים משקף את העומקים והאינסופיות דרך החיבור לקולקטיב,ליקום, ולחוסר הזמן והמרחב וליוצר כל. יחד עם המורכבות שלו הוא מסמל את החיים עצמם ואת הפשטות. דרך הדגים יש לנו אפשרות להבין שהכול מחובר להכל ואת מושג האחדות אם בעולמות העליונים או בשאיפה בעולם הזה ואת שחרור האחיזה באגו. הדגים מקשר אותנו למושגים כמו השראה, דמיון, רוחניות, מיסטיקה, הוליסטיות, פנטזיה קולנוע ומוזיקה, חיבור למשאבי ופגעי הטבע, תופעות עולמיות,חוסר גבולות, הצורך לפעול למען הכלל, הקרבה, טשטוש ועידון, צ'קרת הכתר.
כאשר הציפיות מהחיים והאמונה בטוב לא קורים או שנוצר עיוות כלשהו באנרגיה הזו שקיימת אצל כולנו הדגים עלול לגלוש לפסימיות, מרירות, קורבנות, התמכרות, וינסה להבין מה השתבש בחייו תוך רצון להסתגר וישאל למה אלוהים עזב אותו, משם יוכל בתהליך ממושך להתעלות מבחינה רוחנית ולהתקדם תוך לקיחת אחריות ויוזמה. דגים ממלאים תפקידים ציבוריים ויכולים להצטיין באמנות,משחק, מדע, מקצועות הדורשים סיוע לזולת, רוחניות ורפואה הוליסטית ושרות. ילדים ממזל דגים יכולים להתאפיין משני הקצוות פראיים וחסרי גבולות או עדינים ומופנמים יש להם המון כישורים בעיקר יצירתיים, יכולת הכלה,דמיון עשיר, קליטה אינטואיטיבית יוצאת מגדר הרגיל. יחד עם זאת חשוב כהורה לעזור להם להתקרקע ולהתחבר לגוף ולצ'קרות התחתונות, לקחת אחריות ויוזמה כדי להימנע מתחושת קורבנות ופסיביות,ללמוד על סדר יום והתנהלות נכונה, והסתגלות לחיים ולחוקים . חשוב לעזור להם לפתח ולהתמיד עם כישוריהם כדי לממש אותם. ליצור גבולות ברורים בחייהם ועם הסובבים אותם אך לא לדכא את הדמיון העשיר המאפיין אותם בדרך כלל. אזורים רגישים אצלם הם מערכת החיסון וכפות הרגליים .

* לדיוק מרבי יש להתייחס לכלל המפה האסטרולוגית.

 

חזור לדף הבית

 

 

 

 

 

 

[Top]

לייבסיטי - בניית אתרים